Kurser

Bliv endnu skarpere til Business Central

Inspiration til din virksomhed

Agidon afholder forskellige kurser, der gør dine medarbejdere skarpere på Buisness Central. Vi tilbyder pakkeløsninger for firmaer. Kontakt os for at høre nærmere om lokation, dato, varighed samt pris.

Intro til Microsoft Dynamics NAV/BC

Få et grundigt kendskab til de grundlæggende funktioner i Microsoft Dynamics NAV. Generel intro, finans, salg, køb og lager.

Indkøb i NAV

Få et overblik over indkøbsfunktionen i Microsoft Dynamics NAV.

Kreditorstyring og Document Capture

Få et grundigt kendskab til kreditorstyring i Microsoft Dynamics NAV, med tillægsprodukterne Document Capture samt Payment Management.

Handel i NAV

Vi arbejder med debitor, kreditor med tilhørende salg og køb. Vare i NAV, kostprismetoder. Brug af montagelister til produktion af færdigvarer til lager eller salgsordrer samt dimensioner.

Rapportering - Power Pivot - Power BI

Med Power Pivot og Power BI bliver det nemmere at udtrække og behandle data og dermed omdanne data til beslutningsklar viden.

Lagerstyring i NAV

Et 2-dages kursus hvor du får et grundigt kendskab til de 6 niveauer af lagerstyring i Microsoft Dynamics NAV.

Anlægsaktiver i NAV

Få et grundigt kendskab til anlæg, salg og skrot af anlæg samt rapportering i Microsoft Dynamics NAV.

Budgettering i NAV

På dette et-dags kursus får du et grundigt kendskab til budgetter og rapportering i Microsoft Dynamics NAV.

Lessor Payroll i NAV - Begynder

Få et grundigt basis-kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Lessor Payroll.

Lessor Payroll i NAV - Udvidet I

Til dig der er ny eller lidt erfaren bruger af Lessor Payroll

Lessor Payroll i NAV - Udvidet II

Lær om lønarter, fraværsårsager, afstemnings­rapporter og eIndkomstafstemningsrapporter.

Rollecenteret i NAV

Lær hvordan man implementerer brugen af rollecentre i virksomhedes Microsoft Dynamics NAV.

Superbruger i NAV

Få en bred vifte af know how til Microsoft Dynamics NAV. Du lærer bl.a. om: opsætninger, opgaver og kørsler, brugeradministration mm.

Naviger i NAV I

Navigér i Microsoft Dynamics NAV ved brug af filtre, udarbejdelse af lette diagrammer, tilpasning af rollecenter og opsætning af skærmbilleder samt integration til Office.

Naviger i NAV II

Lær om regnskabsafslutning, kontoskemaer, dimensionsanalyse, præsentation af bankafstemning, periodisering, nyheder mm.

Intro til Microsoft Dynamics NAV

Få et grundigt kendskab til de grundlæggende funktioner i NAV


På dette kursus får I et grundigt kendskab til de grundlæggende funktioner i Microsoft Dynamics NAV. I vil komme til at arbejde med følgende områder: Generel intro, finans, salg, køb og lager.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et overblik over hvad NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere på NAV.

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: nye brugere på NAV, brugere der gerne vil have generel viden om NAV, virksomheder der gerne vil se, hvad NAV er inden de måske skal have nyt ERP system, eller til jer, der bare vil udvide jeres horisont. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus kræver det kun, at I har et grundlæggende kendskab til en PC’er, og at I møder motiveret op.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Kursusindhold

  • Generel gennemgang af NAV
  • Finans – kontoplan, kassekladder, dimensioner
  • Salg – Debitorkort, Kontaktkort, Salgsordre, Salgsfaktura, Kreditnota
  • Køb – Kreditorkort, Købsordre, Købsfaktura, kreditnota
  • Lager – Varekort med tilbehør

Indkøb i NAV

Få et overblik over indkøbsfunktionen i Microsoft Dynamics NAV

I får et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i indkøbsfasen. I vil bl.a. komme til at arbejde med følgende områder: Lager, Indkøb, Indkøbsplanlægning og Rapportering.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning.

Kurset gennemgår bl.a.:

Lager:

  • Varekortet
  • Katalogvarer
  • Lokationer
  • Lagervarer pr. lokation

Indkøb:

  • Rekvisitioner
  • Fakturering
  • Kreditering
  • Returvarer til leverandører
  • Priser
  • Rabatter
  • Valuta
  • Samlefakturering
  • Salgspriser
  • Linjerabatter
  • Fakturarabatter/gebyrer

Indkøbsplanlægning:

  • Behovsberegning i Dynamics NAV

Rapportering:

  • Købsbudgetter
  • Købsanalyser

Andre funktioner:

  • Reservationer
  • Varegebyrer
  • Beregning af leveringstid

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: indkøbere. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV og gerne indkøbsfunktion.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Kreditorstyring og Document Capture

Få et grundigt kendskab til kreditorstyring i NAV

På dette  kursus får I et grundigt kendskab til kreditorstyring i Microsoft Dynamics NAV, med tillægsprodukterne Document Capture samt Payment Management – begge fra Continia.

I vil komme til at arbejde med følgende områder:
Indlæsning leverandørfakturaer, afløfte felter fra fakturaer, registrere varefakturaer, match mod købsordre, tilrette kreditorskabeloner, sende godkendelsesanmodninger samt udbetalinger til kreditoren efterfølgende.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning.

Kursusindhold

  • Kreditorstyring
  • Oprettelse af kreditorer med betalingsoplysninger
  • Gennemgang af funktionerne i Document Capture
  • Registrering af købsbilag med finanskonti
  • Match af købsfaktura mod den modtagne leverance fra en købsordre
  • Brug af formler i skabelonfelter
  • Oprettelse og anvendelse af flere skabeloner pr. kreditor
  • Indlæsning af PDF fakturaer fra mail
  • Godkendelser i Document Capture
  • Brug af webgodkendelse
  • Navigering på bilag bogført via Document Capture
  • Betaling af kreditorbilag vha. Payment Management
  • Afstemning af kreditorer mod finans


Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til kreditorbogholdere, som ønsker at gøre brug af Microsoft Dynamics tillægsløsningerne Document Capture samt Payment Management eller jer som allerede benytter Document Capture og Payment Management, men ønsker at udvide jeres kendskab til mulighederne i produktet. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus kræver det at I har kendskab til NAV og at I til dagligt arbejder med kreditorer i NAV.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Handel i NAV

Få et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Handel

På dette kursus får I et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Handel. I vil komme til at arbejde med følgende områder: debitor, kreditor med tilhørende salg og køb. Vare i NAV, og hvordan kostprismetoder fungerer. Brug af montagelister til produktion af færdigvarer til lager eller salgsordrer. Hvordan dimensioner kan forbedre en salgsrapportering i NAV.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning.

Efter kurset vil I selv kunne:

  • Oprette debitor og kreditorer med tilhørende skabeloner.
  • Oprette varenummer og brug af skabeloner samt varekategorier.
  • Oprette og behandle en købs-/salgsordre.
  • Oprette købsordre ud fra en salgsordre. Specielordre eller Direkte salg.
  • Forstå datoerne i NAV
    – Ordredato
    – Ønsket modtagelse
    – Bekræftet modtagelse
    – Forventet modtagelse
    – Afsendelsesdato
    – Planlagt afsendelsesdato
    – Planlagt leveringsdato
  • Returvareordre
  • Oprette montagestykliste
    – Beregn kostpris
  • Oprette montageordre:
    – Montageordre til lager
    – Montageordre til salgsordre
  • Forstå de forskellige kostprismetoder i NAV
  • Brug af dimensioner på salg og køb

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: sælger, indkøber og lager eller lignende. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Rapportering – Power Pivot – Power BI

Gør det nemmere at udtrække og behandle data

 

Kurset hvor I får et grundigt kendskab til rapporteringsværktøjerne Power Pivot og Power BI. Formålet med Power Pivot og Power BI er at det skal være nemmere at udtrække og behandle data og dermed omdanne data til beslutningsklar viden.

Power Pivot er en integreret del af Microsoft Excel fra version 2013 og fremefter. Power BI findes i to versioner: Den ene er et gratis værktøj der kan downloades fra Microsofts hjemmeside og installeres lokalt på computeren. Den anden er en online version hvor data kan uploades fra Microsoft Dynamics NAV.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et overblik over hvad NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere på NAV.

Kursusindhold:

Power Pivot:

  • Aktivering af Power Pivot i Microsoft Excel
  • Klargøring af data til eksport fra Dynamics NAV
  • Excel
  • Web Services
  • oData
  • Eksempler på forskellige pivot tabeller i Power Pivot

Power BI Lokalt:

  • Download og installation af Power BI
  • Klargøring af data til eksport fra Dynamics NAV
  • Excel
  • Web Services
  • oData
  • Oprettelse af et dashboard i Power BI
  • Eksempler på forskellige visninger i Power BI

Power BI online:

  • Oprettelse af gratis konto på powerbi.com
  • Klargøring af data til eksport fra Dynamics NAV
  • Excel
  • Web Services
  • oData
  • Gennemgang af den gratis datamodel til Microsoft NAV

Dynamics NAV Rolle Centeret:

  • Integration af Power BI til Dynamics NAV Rolle Centeret


Hvem henvender kurset sig til?
Værktøjerne er nemme at anvende og målrettet til dem, der selv vil arbejde med dataanalyse og Business Intelligence (BI). Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV.


Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.


Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Lagerstyring i NAV

Håndtering af varer og lagerfunktioner

Et kursus hvor I får et grundigt kendskab til de 6 niveauer af lagerstyring i Microsoft Dynamics NAV.

  • Basis håndtering af varer via købs- og salgs dokumenter
  • Basis håndtering af varer via købs- og salgs dokumenter med individuelle placeringskoder
  • Basis logistik funktioner med via købs- og salgs dokumenter
  • Avancerede lagerfunktioner for flere ordre ad gangen
  • Avancerede lagerfunktioner for flere ordre ad gangen med individuelle placeringskoder
  • Avancerede lagerfunktioner for flere ordre ad gangen med individuelle placeringskoder – WMS (Kaoslager)

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning.

Kursusindhold

Opsætning af:

  • Lageropsætningen
  • Logistikopsætningen
  • Lokationer
  • Zoner
  • Placeringer
  • Oprettelse af varer
  • Lagerklasser
  • Varesporing (Serienummerering/Lot nummerering)
  • Lagervarer pr. lokation

Varemodtagelse:

  • Modtagelse
  • Læg-på-lager
  • Ændring af enhedskode når varen lægges på lager
  • Annullering af en modtagelse
  • Modtagelse med varesporing
  • Direkte afsendelse
  • Modtagelse via læg-på-lager kladden

Interne processer:

  • Interne Pluk
  • Interne flytninger
  • Interne Læg-på-lager
  • Vareompostering
  • Lageroptælling
  • Flytning af varer mellem lokationer

Vareafsendelse:

  • Afsendelse
  • Pluk
  • Afsendelse med varesporing
  • Direkte afsendelse
  • Nedbrydning af enheder
  • Afsendelse via Plukkladden

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til lagerchefer og andre, der til dagligt har med lager og logistikstyring at gøre. Kurset gennemføres på dansk, dog er en del af materialet på engelsk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Anlægsaktiver i NAV

Anlæg, salg og skrot af anlæg samt rapportering

 

På dette  kursus får I et grundigt kendskab til anlæg, salg og skrot af anlæg samt rapportering i Microsoft Dynamics NAV.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et overblik over hvad NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere på NAV.

Kursusindhold

  • Oprettelse af anlæg
  • Anskaffelse af anlæg
  • Scrapværdi
  • Afskrivning
  • Salg og skrot af anlæg
  • Fejlposteringer
  • Rapportering

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: Brugere der har kendskab til NAV (finans) og til anlægsaktiver. Til jer, der har håndteret anlæg ved hjælp af ”manuelle” redskaber (excel etc.) og som nu er klar til at få jeres anlæg ind i ERP-systemet, få samlet oplysningerne og gjort håndteringen af anlæg nemmere. Kurset bliver afholdt på dansk.


Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus kræver det at I har kendskab til NAV og at I kender til anlægsaktiver (ikke nødvendigvis i NAV)

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Budgettering i NAV

En vifte af muligheder for rapportering, analyse og budgettering

 

På dette kursus får I et grundigt kendskab til budgetter og rapportering i Microsoft Dynamics NAV.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et overblik over hvad NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere på NAV.

Kursusindhold

  • Oprettelse af budgetter
  • Indlæsning vha. excel
  • Budget rapportering
  • Oprettelse Kontoskema
  • Rapportering vha. kontoskema og budget
  • Oprettelse af dimensionsanalyse
  • Rapportering vha. dimensionsanalyser, kontoskema og budgettering
  • Præsentation af NC Cube


Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: Brugere der har kendskab til NAV (finans) og der til dagligt arbejder med budgettering. Til jer der vil se en vifte af de muligheder, der er for rapportering, analyse og budgettering i NAV. Kurset bliver afholdt på dansk.


Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus kræver det at I har kendskab til NAV og at I er vant til at arbejder med budgettering (ikke nødvendigvis i NAV). Det vil være en fordel at have baggrund i finans.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Lessor Payroll i NAV – Begynder

Få et grundigt basis-kendskab til de vigtigste funktioner

 

På dette kursus får I et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Lessor Payroll. I vil komme til at arbejde med følgende områder: Oprettelse af medarbejderkort, bestilling af skattekort, indlæsning af skattekort, lønregistreringer, lønkørsel, bankoverførselsfil og eIndkomstindberetning.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et grundlæggende overblik over hvad Lessor Payroll til NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere i Lessor Payroll til NAV.


Kursusindhold:

  • Gennemgang af medarbejderkortet
  • Bestilling af skattekort
  • Indlæsning af skattekort
  • Lønregistreringer i Fællesløn- og Fraværsregistreringer
  • Gennemgang af lønkørsel
  • Dannelse af bankoverførselsfil
  • Dannelse af eIndkomstindberetning

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: nye brugere af Lessor Payroll, virksomheder der gerne vil se hvad Lessor Payroll til NAV er inden de måske vil tilkøbe produktet i forbindelse med nyt eller nuværende NAV, eller til jer, der vil udvide din horisont. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV.


Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Lessor Payroll i NAV – Udvidet I

Til jer der er nye eller lidt erfarene brugere af Lessor Payroll

 

På dette  kursus får I et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Lessor Payroll. I vil komme til at arbejde med følgende områder: ferieafregning, tilbageførsel af lønkørsel, åbningstal og tilretningslønkørsel, fridagsskabeloner(feriefridage), Danmarks Statistik, lønseddellayout, udbetaling af ferietillæg og overførsel/udbetaling af restferie/restferiefri.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et udvidet kendskab til Lessor Payroll til NAV.

Kursusindhold:

  • Ferieafregning
  • Tilbageførsel af lønkørsel
  • Åbningstal og tilretningslønkørsel
  • Fridagsskabeloner (feriefridage)
  • Danmarks Statistik
  • Lønseddellayout
  • Udbetaling af ferietillæg
  • Overførsel/udbetaling af restferie/restferiefri

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: nye brugere af Lessor Payroll, brugere med erfaring i Lessor Payroll, virksomheder der gerne vil se hvad Lessor Payroll til NAV er inden de måske vil tilkøbe produktet i forbindelse med nyt eller nuværende NAV, eller til jer, der vil udvide jeres horisont. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV samt Lessor Payroll til NAV.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Lessor Payroll i NAV – Udvidet II

Lønarter, fraværsårsager, afstemningsrapporter og eIndkomstafstemningsrapporter

 

På dette kursus får I et grundigt kendskab til de vigtigste funktioner i Microsoft Dynamics NAV – Lessor Payroll. I vil komme til at arbejde med følgende områder: lønarter, fraværsårsager, afstemningsrapporter og eIndkomstafstemningsrapporter.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et udvidet kendskab til Lessor Payroll til NAV.

Kursusindhold:

  • Oprettelse af lønarter
    – Summeringer
    – Finansopsætning
    – Kontonumre
  • Oprettelse af fraværsårsager
  • Afstemningsrapporter
    – Lønpost lønjournal
    – Lønpost saldojournal
    – Totaler pr. lønart
    – Feriepengeforpligtigelse
    – Lønstatistik (rapportudtræksfunktion)
  • eIndkomstafstemningsrapporter
    – Record 1000 indberetter SE-nr.
    – eIndkomst pr. type (beløb / antal)
    – eIndkomst pr. indberetning
    – eIndkomst afstemning (beløb / antal)
    – eIndkomst afstemning til lønpost

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til: nye brugere af Lessor Payroll, brugere med erfaring i Lessor Payroll, virksomheder der gerne vil se hvad Lessor Payroll til NAV er inden de måske vil tilkøbe produktet i forbindelse med nyt eller nuværende NAV, eller til jer, der vil udvide jeres horisont. Kurset bliver afholdt på dansk.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV samt Lessor Payroll til NAV.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end dig selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Rollecenteret i NAV

Lær hvordan man implementerer brugen af rollecentre

 

På dette kursus kan I lære hvordan man implementerer brugen af rollecentre i virksomhedes Microsoft Dynamics NAV. Hele idéen bag den Rollebaserede klient og profiler er at al funktionalitet og information skal være tilgængelig så tæt på Rollecenter-siden som muligt.

Det betyder at al den information, som brugere har behov for til at udføre deres daglige opgaver, er tilgængelige på startsiden. Ud over det skal aktuelle og forfaldne opgaver være fremhævede på skærmen og funktionaliteten skal også være til rådighed i Rollecenteret.

Kurset er en hands-on workshop, hvor det bliver muligt at bygge og tilpasse den Rollebaserede klient.

Kursusindhold

  • Hvorfor har vi brug for Rollecenteret?
  • Profilers livscyklus
  • Lær hvornår der skal bygges nye Rollecentre, og hvornår det er nok at konfigurere de eksisterende.
  • Udvikling af nye Rollecentre
  • Tildeling af profiler til brugere
  • Tilpasning af en profil
  • Konfigurering af en profil
  • Hvordan tilføjer man diagrammer til et Rollecenter eller en side?
  • Import og eksport af profiler
  • Hvordan fjerner man tilpasninger?
  • Hvordan fjerner man afdelingsmenupunktet?
  • Notifikationer

Derudover vil der være en række eksempler på profiler bygget til forskellige funktioner i virksomheden

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig primært til it-ansvarlige, superbrugere af NAV og andre, der har at gøre med den daglige drift af Microsoft Dynamics NAV.

Forudsætninger?
For at gennemføre dette kursus er det en fordel at have et grundlæggende kendskab til Microsoft Dynamics NAV med den rollebaserede klient. Kurset gennemføres på dansk, dog vil en del af materialet være engelsk.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

Superbruger i NAV

Bliv superbruger i NAV

 

På dette kursus vil I få en bred vifte af know how til Microsoft Dynamics NAV. I lærer bl.a. om: opsætninger, opgaver og kørsler, brugeradministration, tilpasning af profiler og rollecentre, rapporter og databaseadministration.

Kurset er tilrettelagt som ”hands-on” undervisning, hvor I selv kommer til at arbejde med opgaverne. Vores instruktører har stor praktisk erfaring, da de til dagligt arbejder som konsulenter på løsningen. De kender derfor til de konkrete problemstillinger og kan give jer de bedste råd og vejledning. Efter kurset har I et overblik over hvad NAV er, og I har fået et godt springbræt til at kunne arbejde som brugere på NAV.

Kursusindhold

Opsætninger

  • Kontoplan
  • Virksomhedsoplysninger
  • Regnskabsperioder/Regnskabsopsætning
  • Lagerperioder
  • Nummerserier
  • Valuta
  • Bogføringsopsætning
  • Debitor-, kreditor- & varebogføringsgrupper
  • Momsbogføringsopsætning
  • Salgs-, købs- & lageropsætning
  • Rapportvalg
  • Printervalg
  • Ændringslog
  • Standardtekster
  • Kladdetyper og kladdenavne
  • OIOXML opsætning
  • Oprettelse af data i diverse tabeller (postnr., lande/område, sprog mv.)
  • Skabeloner

Opgaver og kørsler

  • Opgavekøer og opgavekø poster
  • Lagerregulering
  • Valutaregulering
  • Afslutning af regnskabsår

Brugeradministration

  • Oprettelse af brugere
  • Brugergrupper
  • Vedligeholdelse af rettigheder
  • Vedligeholdelse af Sikkerhedsfiltre

Tilpasning af profiler og Rollecentre

  • Tilpasning af profiler

Rapporter

  • Eksport og import af data via RapidStart

Databaseadministration

  • Indlæsning af nye programobjekter
  • Udvidelse af databasen
  • Sikkerhedskopiering
  • Navigationsrudedesigner
  • Vis licensoplysninger
  • Dynamics NAV version

Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig til brugere af Microsoft Dynamics NAV, der er skal fungere som superbrugere og være ansvarlige for den interne support i virksomheden.

Forudsætninger?
Den kommende superbruger bør have kendskab til almindelige forretningsprocesser, Windows, servere og i begrænset mængde SQL server. Kurset gennemføres på dansk men en del af materialet vil være på engelsk.

Hvad skal I medbringe?
Som udgangspunkt skal I ikke medbringe andet end jer selv og evt. spørgsmål. Vi sørger for kursus-pc’er, kursusmateriale og forplejning.

Kursusbevis
Efter kurset vil I modtage et kursusbevis.

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

        Vi anvender cookies for at sikre, at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site, vil vi antage at du er indforstået med det.